Wednesday, March 7

Introductie

LANGUA'GE'NESIS

Het ontstaan van een taal en dan in dit geval de Spaanse taal en het ontstaan hiervan in mijn hoofd.
Het is voor mij namelijk een complete genesis wat betreft het leren van de Spaanse taal.

Misschien voor jouw ook of ben je op zoek naar informatie over de taal, waar je deze moet gaan leren en leren te begrijpen.
Je bent aan het juiste adres want van nu af aan ga ik in dit weblog mijn bevindingen bijhouden over de Spaanse taal en jullie tips en trucs meegeven wat betreft het leven in Spanje, de taalvaardigheden, taalscholen en noem maar op wat al niet meer.

Ik ben nu in Salamanca 'de' stad om Spaans te leren.
Vanaf Madrid twee en een half uur met de bus en je bent er.
Het is de hoofdstad van de provincie Salamanca gelegen in de hoofdprovincie Castilla y Leon in het Nederlands Castillïe.
Een erg mooie stad met vele oude meestal monumentale panden, het is hier heerlijk vertoeven als je zoals ik midden in het centrum woont.
Ik rol de deur uit de kroeg/tapasbar in, even lekker koffie drinken of een wijntje met een tapa erbij!
Het leven hier is bourgondisch, of eigenlijk gewoon Spaans, rustig aan en alles op zijn tijd.

Zo leer je ook de Spaanse taal, ieder op zijn manier.
De Spanjaarden helpen je graag als je het maar vraagt, je moet wel assertief zijn wil je hier een beetje het hoofd boven water houden.
Mijn eerste maand zit erop, toen ik hier kwam kon ik nog geen Spaans maar gelukkig is daar wel verandering in gekomen.
Een taalcursus volgen is wat je hier zal moeten gaan doen, zo krijg je vrienden en mensen die zich op hetzelfde niveau als jij bevinden.
Uitgaan is ook erg bevorderlijk, neem een slok en ga een beetje proberen te ouwehoeren met een Spanjaard.
De meesten hier vinden de buitenlanders wel interessant ook omdat jij ze Engels kan leren!

Wil je zorgen dat het leren van de Spaanse taal voor jouw geen genesis wordt?
Hou dan mijn weblog in de gaten, ik zal hier een paar keer per week mijn bevindingen en ervaringen uitschrijven zodat jullie wat meer voorbereid kunnen zijn dan ik was toen ik hier kwam!

Hasta luego, amigos/as!

No comments: