Tuesday, June 26

Taalcursus

Vandaag is het mijn laatste dag stage. Het is pas dinsdag en eigenlijk zou ik tot vrijdag moeten doorwerken, maar ik was vergeten dat ik nog drie vakantiedagen niet had opgenomen... Eigenlijk komt het me wel goed uit, omdat ik ontzettend veel voor school moet doen.
Ik moet namelijk een Toeristische Analyse schrijven over Salamanca, daar heb ik het afgelopen half jaar gezeten. Ik ben namelijk studente toerisme in Breda en het is verplicht in het derde jaar 25 weken lang stage lopen in het buitenland, dat is niet niks.
Je moet dan een aantal opdrachten uitvoeren die te maken hebben met je studieloopbaan en een aantal verslagen schrijven over je verblijf in Spanje.

Een van mijn eerste doelen van deze stage was om mijn Spaans te verbeteren. Ik spreek al jaren Spaans maar ben nooit lang genoeg in Spanje om het zodanig te verbeteren dat ik zonder fouten kan spreken. Het is ontzettend goed geweest dat ik hier de eerste twee weken een taalcursus heb gevolgd, die werd door het stagebedrijf aangeboden! Schools worldwide.
Je leert dan twee weken heel intensief alle belangrijke grammatica op jouw niveau. Vooral de subjuntivo, een werkwoordsvorm die niet in het Nederlands voorkomt, is erg moeilijk. Ook de verleden tijd (v.t.) is moeilijk in het Spaans, je hebt namelijk de Indefinido en de Imperfecto. Iedere docent geeft een andere uitleg of verklaring, om het zo makkelijk mogelijk te maken... Niet dus, Er zijn zo veel uitzonderingen en zo veel uitlegmanieren dat je op een gegeven moment in de war raakt. Mijn docente op de middelbare school vertelde me dat ik moest denken aan het theater. Alles op de achtergrond beschrijf je, dus gebruik je de imperfecto. Alles wat op het podium gebeurd, is spontaan en dan gebruik je de indefinido. Makkelijk gezegd, maar als je gewoon een gesprekje hebt, denk je niet altijd aan het theater.

Op de Taalschool hebben ze me weer iets anders geleerd. Het komt wel overeen, maar nu is het zó veel duidelijker voor me! Ik raad echt iedereen een Taalcursus te volgen in de taal waarin ie geïnteresseerd is. Al is het om je Engels te verbeteren, je leert zo veel en omdat het zo intensief is, kun je het makkelijker opnemen en toepassen.

Kijk eens op Abroad Languages voor buitenlandse Taalscholen die bij je passen.

Saludos

No comments: